image/svg+xml

המרכז לגביית קנסות – חוב לנפגע עבירה

המרכז לגביית קנסות – חוב לנפגע עבירה

המרכז לגביית קנסות הוא גוף ממשלתי שתפקידו לפקח ולטפל בחובות אשר נפסקים בהליכים פליליים. במסגרת ההליך הפלילי, ניתן להטיל על נאשם שני סוגים של עונשים בעלי רכיב כספי. האחד הוא קנס המהווה תשלום עונשי לזכותה של המדינה והשני הוא פיצוי אשר על הנאשם לשלמו לנפגע העבירה.

כיצד נפסק חוב לנפגע עבירה?

כאשר אדם מורשע בהליך פלילי, באפשרות בית המשפט להטיל על הנאשם, לצד עונשים כגון מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס, גם פיצוי לטובת נפגע העבירה. הטלת הפיצוי מהווה רכיב עונשי המאפשר הקלה לנפגע העבירה במסגרת התמודדותו עם השלכות העבירה שנעברה כלפיו. חוק העונשין מגביל את האפשרות להטיל פיצוי עד לתקרה של 258,000 ₪ עבור נפגע עבירה ספציפי.

הטלת חוב לנפגע עבירה במסגרת סגירת תיק בהסדר מותנה

בנוסף לאפשרות להטיל על הנאשם פיצוי במסגרת גזר דין הניתן במשפט פלילי, קיימת אפשרות נוספת להטלת פיצוי במסגרת של הסדר מותנה. מדובר בהליך שהוא חלופי להגשת כתב אישום ומאפשר לתובע לסגור תיק כנגד חשוד כנגד מילוי תנאים מסוימים הכוללים הודאה בכתב אישום, התחייבות להימנע מעבירה לתקופה מסוימת ובמקרים מסוימים גם תשלום פיצוי לנפגע העבירה.

החשיבות של גביית חוב לנפגע עבירה על ידי גורם רשותי

במשפט אזרחי, כאשר נפסק פיצוי לטובת אחד מבעלי הדין, באפשרותו של בעל הדין להגיש בקשה לגביית הפיצוי על ידי פתיחת תיק בהוצאה לפועל. לעומת זאת, בהליך פלילי, נפגע העבירה אינו נדרש לבצע כל פעולה במקרה של פסיקת פיצוי לטובתו, מאחר שהגורם שאחראי על גביית החוב הוא המרכז לגביית קנסות.
פעולת גביית חוב לנפגע עבירה נעשית על ידי המרכז לגביית קנסות ללא צורך בפעולה מסוימת מצד נפגע העבירה. זאת על מנת למנוע מפגש או יריבות בין הנאשם לנפגע העבירה, בשל הקושי הכרוך בהתמודדות נוספת של הקורבן מול מי שפגע בו. בצורה הזאת, היריבות של הנאשם בהליך גביית חוב לנפגע עבירה היא מול המרכז לגביית קנסות בלבד.

הליך גביית חוב לנפגע עבירה על ידי המרכז לגביית קנסות

בשלב ראשון, ניתנת לנאשם הזדמנות לתשלום חוב לנפגע עבירה על פי לוח הזמנים המפורט בגזר הדין. לעיתים, עשוי גזר הדין לכלול הוראה על פריסת הפיצוי לכמות מסוימת של תשלומים, כאשר במקרה של אי תשלום אחד מהתשלומים במועדו, תעמוד היתרה לפירעון מידיי.
ככל שהתשלום לא משולם על ידי הנאשם במועד הנקוב בגזר הדין, עובר הטיפול בגביית החוב לידי המרכז לגביית קנסות אשר נכנס פועל באופן מדורג לגבייתו, לצד עדכון עיתי של החוב כל זמן שהוא אינו משולם על ידי הוספת ריביות. פעילות המרכז לגביית קנסות מוסדרת בחוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות.

מה קורה במקרה של אי פירעון החוב על ידי הנאשם?

ככל שהנאשם אינו משלם את חובו, עשוי המרכז לגביית קנסות לאפשר לו לפרוס את החוב לתשלומים, ככל שנמצא טעם לאי התשלום במועד ועל מנת לקדם את גביית החוב. במידה שהנאשם לא עושה דבר לשם תשלום החוב לנפגע העבירה, באפשרות המרכז לפעול להטלת עיקולים על נכסיו ולפנות לבית המשפט לצורך הטלת מגבלות על הנאשם ומינוי כונס נכסים לטובת גביית החוב.

מימוש החוב הנפסק בהליך פלילי – בליווי עו"ד מנוסה

גביית פיצוי בהליך פלילי אמנם אינה דורשת יוזמה מצד נפגע העבירה, אולם רצוי להימצא בדיאלוג עמו לשם זירוז הטיפול בהליך גביית החוב והפעלת סנקציות כלפי הנאשם. משרד עורכי דין דן מור הוא משרד בעל ניסיון בליווי נפגעי עבירה לשם מיצוי מהיר של הליך גביית הפיצויים מהנאשם.

למידע נוסף אנו מזמינים אותך ליצור קשר עם המשרד.

סיפורי לקוחות

הצלחת לקוח - צו הורות פסיקתי

אל משרדנו הגיעו שותפות לחיים עם רצון ליצור תא משפחתי עם שתי אמהות, אם ביולוגית ואם מאמצת.

קרא עוד

תיקון BDI שלילי - חוק נותני אשראי

לקוחת משרד עו"ד דן מור זכתה בתיקון נתוניה הפיננסים במערכות בנק ישראל ותיקון ציונה הפיננסי במדד ה-BDI, המאפשר לה קבלת הלוואות לפי הדין

קרא עוד

הפטר חובות בהחלטה תקדימית

לקוחות משרדנו עם חובות בסך של 241,938 ש"ח קיבלה, לאחר הליך מזורז, הפטר מחובותיה בסך של 43,200 ש"ח

קרא עוד

שיקום כלכלי

לקוח משרדינו בעל חובות בסך של 412,000 ₪ אשר הוסדרו ב-59 תשלומים של 1200 ₪ בלבד בתכנית שיקום כלכלי.

קרא עוד

לקוחות ממליצים

עורך דין בחסד עליון, מקצועי, אכפתי, ליווי אישי וצמוד והשגת כל המטרות. יישר כח, כן ירבו עו"ד בכלל ואנשים כמוך בפרט!!!!

חנית יובינר

קודם כל רציתי להגיד לדן מור האחד והיחיד שבאמת דואג ומקשיב ונותן שירות הכי מהיר שיש . שיודע להוציא את הלקוחות שלו לא משנה איזה חוב הוא יפתור את הבעיה הזאת במיידית , ויודע לתת שירות הכי מוצלח שיש . דן אני רציתי להגיד לך באמת תודה רבה על השירות הזריז ביותר ונתת לי אימון שאפשר להמשיך בחיים איפלו שיש את הבעיות הגדולות בחיים . אני ממליצה לכם לפנות אליו כי הוא יפתור לכם את הבעיות כי הבנאדם הזה מקצועי !!

דימה סרולביץ

בחיים שלנו אומרים מאחלים טיפה מזל ולא קילו שכל. מזלנו לפגוש בן אדם שאלוהים שלח לנו מהשמיים. הצלחה, נאמנות ומקצועיות! יש אמת שכבוד העורך דין דן מור בן אדם מיוחד, חרוץ, מסור, תותח, איש נועד עם יכולת אדירה מיוחדת ומוצלחת שברמה הזו אין בימינו, ובסוף ברוך השם שיש בעולם הקשה שלנו עדיין דברים טובים שנותנים חיים ותקווה בזמן יאוש. מאחלים לך דן אושר ועושר בנפש ובבריאות פרנסה טובה והרבה אהבה, משפחת חטיב

חנין חטיב

דן בחור מקצועי מאוד!! נותן מענה אדיב ושירותי, ענה לנו על צרכינו המדויקים, יסודי ודקדקן. ממליצה בחום!!!

ליזה זפרני