המדובר בקרן פיצויים שהוקמה מכוח חוק "פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה 1975".
מטרתה העיקרית היא מתן פיצוי לנפגעי תאונות דרכים שאינם יכולים לתבוע מבטח בגין הנזק שנגרם להם כתוצאה מתאונת דרכים.
הדוגמאות הבולטות הן תאונת "פגע וברח", נהג שנהג ללא רישיון ו/או ללא ביטוח, רכב גנוב וכו'.
המטה המרכזי של חברת קרנית ממוקם בתל אביב.
אז איך מקבלים הפטר מקרנית – קודם נדרש לשאלה להבדלים בין חוב רגיל לחוב לקרנית.
חוב לקרנית הוא חוב שנוצר בעיקרו "בחוסר תום לב" בשל התנהלות פסולה של החייב/יחיד כתוצאה ממחדליו, הן בשל העובדה כי נהג ללא רישיון נהיגה או לחילופין ללא ביטוח חובה.
חוב רגיל לכאורה נוצר "בתום לב", לדוגמה חוב כתוצאה מעסק שקרס או אפילו כתוצאה מתאונה שאדם לא יכל היה לצפות ו/או להתכונן אליה. הטענה הרווחת היא כי ניתן לקבל הפטר בגין חוב שנוצר בתום לב לעומת חוב שנוצר בחוסר תום לב.
מדי תקופה מגיע לפתחו של בית המשפט חוב השייך לחברת קרנית, והטענה הראשונה שמועלת על ידי הצד השני/מנהל מיוחד/נאמן כי מדובר בחוב שנוצר בחוסר תם לב ובשל כך לא ניתן לתת לחייב הפטר בגין החוב.
בית המשפט כבר הכריעו בסוגיה מספר פעמים לטובת החייבים, כאשר בהחלטותיהם השונות פסקו שופטי בית המשפט, כי מדובר בחוב שהינו בר הפטר (כלומר ניתן לקבל עליו הפטר), אולם עדיין ניתן לראות כי המנהלים המיוחדים/ממונה/נאמן ממשיכים בניסיונותיהם לא לתת לחייב הפטר בגין החוב.
לאחרונה בפש"ר 25821-10-16 דחה בית המשפט המחוזי את טענות המנהל המיוחד, שניסה לבטל את הליך פשיטת הרגל של החייב בגין הטענה שהחוב נוצר בחוסר תום לב.
קיימים פסקי דין רבים התומכים בהלכה הקיימת כי חוב לחברת קרנית הינו חוב שנוצר בתום לב, אולם בשל האמור חשוב לקבל ייצוג משפטי ראוי היודע לתת מענה מהיר תוך ציטוט ההלכות הקיימות על מנת למנוע הלכה שתהפוך את הנהוג הקיים כיום.
על מנת לפנות לחברת קרנית ניתן לפנות אליהם באמצעות הקישור הבא.
אופציה נוספת זה היא באמצעות הדואר לכתובת:
דרך מנחם בגין 23 קומה 17 ת.ד 37505 תל אביב 6137401.
תיקון BDI שלילי - חוק נותני אשראי
לקוחת משרד עו"ד דן מור זכתה בתיקון נתוניה הפיננסים במערכות בנק ישראל ותיקון ציונה הפיננסי במדד ה-BDI, המאפשר לה קבלת הלוואות לפי הדין